تاثیر رنگ در ست اداری

تاثیر رنگ در طراحی ست اداری چیست؟ این یکی از سوالات رایجی است که اکثر صاحبان برندها قبل از سفارش لوگو و سربرگ از طراحان گرافیک می پرسند.

به طور کلی همه متخصصان این حوزه معتقدند که انتخاب و استفاده از رنگ مناسب در واقع یکی از تکنیک های تجسم است. بنابراین، قبل از ایجاد یک طرح مجموعه اداری، باید با روانشناسی رنگ آشنا شوید و رنگی مناسب برای فعالیت های شرکت انتخاب کنید.

البته هستند افرادی که به راحتی این مشکل را نادیده می گیرند و به آن اهمیت نمی دهند. اگر رنگ لوگو یا سایر اقلام مجموعه اداری با حساسیت خاصی انتخاب نشده باشد، این را می توان با اطمینان گفت. برندسازی با شکست مواجه خواهد شد زیرا رنگ ها تاثیر زیادی بر حافظه بصری افراد دارند.

مشاوران و متخصصان مجموعه لوگووین برای کسب اطلاعات دقیق تر از تاثیر رنگ در طراحی ست های اداری آماده پاسخگویی به سوالات مخاطبان در زمینه روانشناسی رنگ هستند.

روانشناسی رنگ ها در صحنه نگاری اداری

روانشناسی رنگ نیز نقش بسزایی در حفظ برند دارد، زیرا طبق تحقیقات، رنگ می تواند شناخت و یادآوری برند را تا 80 درصد افزایش دهد.

در نتیجه تاثیر رنگ در طراحی مجموعه اداری تبلیغاتی تا حدی به جذب مخاطب بستگی دارد. زیرا رنگ ها معمولاً بر ضمیر ناخودآگاه افراد تأثیر می گذارند و حامل پیام هایی هستند.

مشکل رنگ در طراحی کاغذ و لوگو اداری آنقدر مهم است که یکی از مهمترین اصول طراحی صحنه نگاری اداری به حساب می آید. برای درک بهتر این موضوع، روانشناسی رنگارنگ در زیر ذکر شده است:

روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز معمولا در محصولات غذایی و لوگوی رستوران ها استفاده می شود زیرا طبق روانشناسی رنگ قرمز، این رنگ اشتها را تحریک می کند. همچنین قرمز رنگی است که شدت هیجان را در افراد افزایش می دهد به همین دلیل از این رنگ در علائم هشدار دهنده و اطلاعیه های حراج نیز استفاده می کنند.

روانشناسی رنگ آبی

طبق تحقیقات، اساس روانشناختی رنگ آبی ایجاد حس اعتماد و امنیت است. البته این رنگ طیف های مختلفی دارد و هر کدام برای لوگوهای مختلف مناسب است. به عنوان مثال رنگ آبی تیره برای لوگوی سازمان ها و شرکت ها مناسب است در حالی که معمولا از آبی رویال برای لوگوی مواد شوینده استفاده می شود. همچنین به دلیل رنگ آبی با طول موج بلند برای رنگ چراغ های فرودگاه استفاده می شود زیرا از فاصله دور قابل مشاهده است.

با توجه به پیامی که رنگ آبی به مخاطب منتقل می کند و تاثیر رنگ در طراحی مجموعه اداری کامل، بیش از 100 برند مختلف از رنگ آبی در طراحی ست اداری استفاده کرده اند.

روانشناسی رنگ زرد

طبق روانشناسی رنگ زرد، این رنگ روحیه را بالا می برد و انرژی می بخشد. همچنین می تواند توجه مردم را به خود جلب کند، شاید دلیل اصلی زردی تاکسی ها این باشد که به راحتی توسط مردم در خیابان شناسایی می شوند.

همچنین از آنجایی که زرد رنگ اصلی خورشید است، در لوگوی اکثر شرکت های فعال در تولید انرژی از آن استفاده می شود.

روانشناسی سبز

این رنگ نماد طبیعت است و حس آرامش، امید، اعتماد و آرامش را منتقل می کند. رنگ سبز معمولا برای لوگو در صنایع غذایی، کالاهای خانگی، فناوری و امور مالی مناسب تر است.

روانشناسی رنگ نارنجی

همانطور که می دانیم رنگ نارنجی از ترکیب دو رنگ قرمز و زرد به وجود می آید، بنابراین ویژگی های هر دو را دارد. یعنی علاوه بر اینکه باعث ایجاد هیجان و اشتیاق مخاطبان می شود، توجه آنها را نیز به خود جلب می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید روانشناسی رنگ نارنجی را بخوانید.

روانشناسی رنگ بنفش

بنفش نایر به دلیل وجود رنگ آبی در ترکیب آن، رنگی آرام بخش است. این رنگ به عنوان رنگ سلطنتی نیز شناخته می شود و عمدتا در لوگوها، محصولات ضد پیری و زیبایی استفاده می شود.

روانشناسی سیاه

مشکی به عنوان رنگی جاودانه شناخته می شود زیرا همیشه در مد است و هرگز از مد نمی افتد. رنگ مشکی بیشتر برای لوگوی کالاهای لوکس مدرن مناسب است. روانشناسی رنگ سیاه به شما کمک می کند در این مورد بیشتر بدانید.

روانشناسی رنگ های دیگر

  • قهوه ای: این رنگ به دلیل گرمی و سادگی بیشتر برای برندهای پوشاک مردانه و لوگوهای مرتبط با ساخت و ساز مناسب است.
  • رنگ سفید: رنگی خنثی است و معمولا به عنوان رنگ فرعی در طراحی دکوراسیون اداری استفاده می شود.
  • خاکستری: رنگی است که نه روشن است و نه تیره، بنابراین به عنوان یک رنگ کلاسیک و جدی شناخته می شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *