برندها و صنعت های مختلف جهت معرفی بهتر و همچنین ایجاد ارتباط بهینه مابین مخاطب های تبلیغ ومحصولات و خدمات خود به عنصری در طراحی گرافیک روی می آورند به نام کاراکتر یا شخصیت.به عبارتی طراحی کاراکتر، هنر برقراری ارتباط میان داستان و تصویر شخصیتی است که همگام و همراه با یکدیگر می توانند پیامی را به مخاطب خود انتقال دهند.

تمامی برندها، شرکت ها و کسب کار های مختلف برای جهت معرفی خدمات و محصولاتشان و همچنین ارتباط موثر بین مشتریان و مخاطبانشان به عنصری دز طراحی گرافیک به نام کاراکتر و یا شخصیت روی می آورند، بطور کلی طراحی کاراکتر هنر بر قراری ارتباط میان داستان و تصویر شخصیتی است که همگام و همراه با یکدیگر می توانند پیامی را به مخاطب خود انتقال دهند. اولین هدف طراح کاراکتر، انتقال پیام ساختار شخصیت در قالب تصویر است.

این شخصیت ها می توانند در قالب تیزر، اسباب بازی، کمیک استریپ ، انیمیشن، اپلیکیشن، بازی، طراحی سایت و… نمایان شوند.

بدون یک طراحی کاراکتر مناسب محصولات نیاز به سرمایه گذاری بیشتری برای ماندگاری در ذهن مشتریان دارند.

اولین هدف طراح کاراکتر، انتقال پیام ساختار شخصیت در قالب تصویر است.

این شخصیت ها می توانند در قالب تیزر، اسباب بازی، کمیک استریپ ، انیمیشن، اپلیکیشن، بازی،طراحی سایت و… نمایان شوند.

بدون یک طراحی کاراکتر مناسب محصولات نیاز به سرمایه گذاری بیشتری برای ماندگاری در ذهن مشتریان دارند.با استفاده از طراحی کاراکتر و شخصیت می توان داستان های جالبی راجع به خدمات و محصولات ارائه داد و بدون کاراکترهای مناسب این داستان ها شکل نمی گیرند و یا ماندگاری مناسب نخواهند داشت.

در کل، کاراکتری که به یاد ماندنی و قابل باور باشد را می توان به عنوان کاراکتر خوب معرفی کرد.  کاراکتر قابل باور،  کاراکتری معمولی است ( در ارتباط با دنیای اطرافش) کسی که خود را در میان وقایع می یابد و به آنها به طور صحیحی واکنش نشان می دهد.

طراحی شخصیت به یاد ماندنی، نیز باید از لحاظ بصری جذاب باشد و بتواند بیننده را از لحاظ احساسی و دراماتیک در حادثه های داستان به جلو هدایت کند.

اولی جانسون Olli Jhonson و فرانک توماس Frank Thomas در کتاب ” تصور زندگی ” جذابیت کاراکتر را اینگونه عنوان کرده اند :” چشمان شما کاراکتر فیلم را می بیند و از آنچه می بیند، قدردانی می کند .

شما بی درنگ خصوصیات کاراکتر را می شناسید، شخصیت می تواند زشت، زیبا، پیچیده یا ساده ، خوب یا بد باشد. جذابیت کاراکتر باعث می شود که به آن نگاه کرده و دنبالش کنید.

این جذابیت باید در شخصیت کاراکتر نیز باشد، تا بیننده آن کاراکتر را قوی، قابل باور و جذاب بداند.در مقالاتی که در وب ساز ارائه خواهیم داد، شما با انواع طراحی شخصیت، اصول طراحی کاراکتر، نحوه اجرای ایده ها در زمینه طراحی شخصیت و … آشنا خواهید شد.

طراحی مناسب یک کاراکتر ، ماندگاری یک محصولات در ذهن مشتریان را بسیار بالا میبرند .

از مزایای دیگر آن می توان به داستان پذیر شدن سناریوی تبلیغاتی خدمات یا محصولات اشاره کرد.در کل، کاراکتری که بیشتر به یاد بماند و در ذهن مخاطب قابل لمس باشد کاراکتر خوبی است .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.