لوگو اینستاگرام
اینستاگرام
اینستاگرام، اپلیکیشنی که در ابتدا برای به اشتراک گذاشتن عکسهای فیلتر شده با حلقه درونی برای شما ایجاد شد، امروزه یک غول فناوری واقعی است که به شما امکان میدهد عکسها و ویدیوها را پست و استوری کنید، بفهمید افراد مشهور مورد علاقهتان چه کار میکنند و حتی محصولات میلیونها برند را خریداری کنید.
ماموریت اینستاگرام از زمان تاسیس آن در سال 2010 ارتقاء رابط کاربری و جذب کاربر است. بیایید نگاهی به تاریخچه پشت لوگوی اینستاگرام، معنای آن و تغییراتی که برای مرتبط ماندن در طول سال ها متحمل شده است بیندازیم.
تاریخچه لوگوی اینستاگرام
اینستاگرام در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کریگر در سانفرانسیسکو تأسیس شد. ایده آنها ساده بود: پلتفرمی که به کاربران iOS اجازه میدهد عکسهای مربعی با ابعاد ۶۴۰ پیکسل (عرض نمایشگر آیفون در آن زمان) را به اشتراک بگذارند و همچنین محتوای دیگر کاربران را «لایک» و نظر بدهند.
لوگوی اینستاگرام در سال 2010
اولین تکرار لوگوی اینستاگرام به سادگی تصویری از یک دوربین Polaroid OneStep بود. این دوربین به عنوان یک تصویر مفهوم را به بیننده منتقل می کرد، اما سیستروم متوجه شد که با رشد برند، به یک لوگوی جدید، خلاقانه تر و متمایزتر نیاز دارد . بنابراین چند هفته بعد، تیم اینستاگرام Cole Rise یک عکاس و طراح حرفهای، و همچنین یکی از دوستان بنیانگذاران و یک آزمایشکننده بتا اولیه اینستاگرام را برای سادهسازی ایدهشان فراخواند و به آنها سفارش لوگوی جدید را داد. کمتر از یک ساعت پس از تماس، Rise اولین لوگوی شناخته شده اینستاگرام را ارائه کرد.
به روزرسانی لوگوی اینستاگرام در سال 2010
اینستاگرام پس از نمایش در صفحه اصلی اپ استور اپل محبوبیت پیدا کرد. بعد از گذشت شش ماه ، رایز با تیم کوچک استارتآپ همکاری کرد تا لوگویی را که به سرعت طراحی کرده بود، اصلاح کند. او بافت ها و سایه ها را واضح تر کرد، جزئیات بیشتری را به هر دو لنز اضافه کرد، دکمه قرمز را پاک کرد و حروف را به “Insta” تغییر داد.
لوگوی اینستاگرام در سال 2011
در آوریل 2012، فیس بوک (که اکنون با نام متا شناخته می شود) اینستاگرام را با مبلغی شگفت انگیز حدود 1 میلیارد دلار خریداری کرد. کرد. در آن زمان اینستاگرام فقط 13 کارمند، 30 میلیون کاربر داشت و هنوز هیچ درآمدی نداشت.
آنچه غیرقابل انکار بود پتانسیل اینستاگرام بود. در حالی که فیس بوک بر تجربه رسانه های اجتماعی دسکتاپ تسلط داشت، وقتی صحبت از تلفن همراه می شد فیسبوک از اینستاگرام عقب مانده بود. تلفنهای هوشمند روز به روز پیچیدهتر میشدند , اتصالات اینترنتی آنها در حال بهبود بود و لنزهای داخلی آنها شروع به رقابت با لنزهای دوربینهای دیجیتال کرده بود. مردم دیگر از رسانه های اجتماعی عمدتاً روی رایانه های خود استفاده نمی کردند. آنها بیشتر و بیشتر از برنامه هایی مانند اینستاگرام از راحتی تلفن های خود استفاده می کردند.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل اینستاگرام، جاهطلبیهای بزرگی برای اینستاگرام داشت، اما ابتدا عقب نشست و اجازه داد این اپلیکیشن به شکلی ارگانیک شکوفا شود. در طول چهار سال بعد، اینستاگرام کمابیش به همان شکل باقی ماند، با اشتراک گذاری عکس به عنوان هدف اصلی آن و لوگوی نمادین یک دوربین قهوه ای رنگ با نوار رنگین کمانی دست نخورده باقی ماند.
این برندسازی در آن زمان برای اینستاگرام منطقی بود. با این حال، مدت زیادی نگذشته بود که فیلترهای دانه دار و رویایی که اینستاگرام محبوبیت کرد، همراه با لوگوی الهام گرفته از یکپارچهسازی با سیستم عامل خود، قدیمی شد. تا سال 2016، ظهور Vine و Snapchat نشان داد که علاقه زیادی به ویدیوها و محتوای زودگذر دارد. زمان آن فرا رسیده بود که اینستاگرام قابلیت های جدیدی مانند استوری اینستاگرام را عرضه کند. تیم طراحی به این نتیجه رسید که این برند همچنین به دلیل تغییر قابل توجهی است.
یان اسپالتر، رئیس طراحی اینستاگرام، در سال 2016 در مدیوم نوشت: «برندها، لوگوها و محصولات ارتباطات و ارتباطات عمیقی با مردم ایجاد میکنند ، بنابراین شما نمیخواهید آنها را فقط به خاطر تازگی تغییر دهید. اما تیم خلاقیت و طراحی اینستاگرام تشخیص داد وقت تغییر است.
لوگوی اینستاگرام در سال 2016
پاسخ این سوالات را می توان در طراحی لوگوی فعلی اینستاگرام مشاهده کرد. تیم طراحی مجدد ایده یک دوربین را تقطیر کرد و تنها از سه شکل برای نمایش آن استفاده کرد: یک مربع گرد، یک دایره بزرگ در مرکز، و یک دایره کوچکتر در گوشه بالا سمت چپ. با دانستن اینکه رنگین کمان بخشی ارزشمند از لوگوی اصلی است، از پسزمینه شیبدار با نارنجی، بنفش و صورتی استفاده کردند.
لوگوی اینستاگرام در سال 2022
در ماه مه 2022، اینستاگرام بهروزرسانی بصری لوگوی خود را ارائه کرد. این شرکت در وبسایت خود اعلام کرد : «امروز، ما انرژی و هدف جدیدی را به رنگها، حروف چاپی، لوگو و سایر عناصر برند خود وارد میکنیم. شیب با رنگهای پر جنب و جوش دوباره تصور میشود تا احساس روشنایی و زندگی به آن بدهد » گرادیان به روز شده در سراسر برنامه ظاهر می شود و وحدت بصری و همچنین واریانس ظریف را ارائه می دهد. از یک نور دیجیتال برای ایجاد یک اثر گرادیان متفاوت بسته به جایی که ظاهر می شود استفاده می شود .
بررسی معنای پشت لوگوی اینستاگرام
لوگوی اصلی اینستاگرام کاملاً با لوگوی امروزی متفاوت بود، اما نسخه به روز شده با این وجود به مفهوم اولیه و عناصر برند وفادار مانده است. هنگامی که اینستاگرام در سال 2010 تأسیس شد، جهان در حال بهبودی از یک رکود شدید بود و بنیانگذاران اینستاگرام احساس کردند که مردم آرزوی زمان های ساده تری را دارند. بنابراین لوگوی اصلی اینستاگرام که توسط خود سیستروم طراحی شده بود، تصویری از یک دوربین فوری Polaroid OneStep به رنگ بژ با نوار رنگین کمانی در مرکز بود.
لوگوی دوم که توسط Cole Rise طراحی شده است، با الهام از دوربین Bell & Howell و بر اساس لوگویی که Rise قبلا برای اپلیکیشن خود ساخته بود، طراحی شده است. طرح بژ و قهوه ای دارای یک لنز، یک منظره یاب، یک دکمه قرمز، و نوار رنگین کمان از لوگوی اولیه Systrom و همچنین حروف “INST” در سمت چپ بود. در آن زمان، این بازتاب کاملی از آنچه اینستاگرام بود بود: یک برنامه اشتراکگذاری عکس با فیلترهای داخلی که به تصاویر ظاهر آنالوگ دهههای گذشته را میداد. آشکارا نوستالژیک بود، و این بخشی از چیزی بود که باعث موفقیت اولیه آن شد.
در سال 2016، فیلترهای نوستالژیک اینستاگرام در جامعه اینستاگرام از مد افتاده بود و لوگو نیاز به تجدید داشت. طراحی مجدد بعدی این مشکل را حل کرد و لوگو را به یک نمایش مینیمالیستی براق از یک دوربین با طرح رنگی چشم نواز به روز کرد. با انحراف چشمگیر از قهوه ای های گرم و زیبایی شناسی لوگوی اصلی، جوهر برند اینستاگرام را حفظ کرد و در عین حال آن را به دوره ی جدیدی منتقل کرد.
چرا لوگوی اینستاگرام خاص است؟
یک شرکت فناوری همیشه به آینده نگاه می کند و هویت برند آن باید منعکس کننده این اخلاق باشد و با گذشت زمان تکامل یابد. هنگامی که اینستاگرام فراتر از فیلترهای نوستالژیک و به اشتراک گذاری ساده عکس به اوج خودش رسید، هویت بصری آن باید جامعه دیجیتال متنوع و پویایی را که به آن تبدیل شده بود منعکس می کرد.
کول رایز، طراح اولین لوگوی شناخته شده اینستاگرام، با این موضوع موافق است. “من در مورد جدید فوق العاده روان هستم . ” من عاشق مینیمالیسم هستم. صرف نظر از رنگهای پشت آن، شکل سفید استخوانهای واقعی خود نماد جدید زیبا است، و من فکر میکنم که میتواند در طول زمان باقی بماند. لوگوی فعلی اینستاگرام همچنان شبیه یک دوربین است و در نتیجه جوهره برند را به تصویر می کشد و سادگی آن باعث می شود از نظر بصری چشمگیر و به یاد ماندنی باشد.
سوالات متداول درباره لوگو اینستاگرام
اولین لوگوی اینستاگرام چه بود؟
اینطور که سایت ما یعنی لوگووین تحقیق کرده است اولین لوگوی اینستاگرام از دوربین پولاروید الهام گرفته شد. لوگوی اصلی اینستاگرام تصویری از یک دوربین Polaroid OneStep بود.
اولین لوگوی اینستاگرام را چه کسی طراحی کرد؟
کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام، لوگوی اصلی را در سال 2010 طراحی کرد. برای نشان دادن آنچه اینستاگرام در آن زمان به اشتراک گذاری عکس بود، یک دوربین Polaroid OneStep را انتخاب کرد که دارای نوار رنگین کمانی پررنگ است.
چه کسی لوگوی جدید اینستاگرام را ساخته است؟
رابرت پادبری طراح لوگوی جدید اینستاگرام است. پلت فرم رسانه های اجتماعی چهار تغییر قابل توجه در طراحی لوگوی خود ایجاد کرده است.
در گفتگو ها شرکت کنید.