بیلبورد چیست؟

آیا می دانید بیلبورد چیست؟ چرا از بیلبورد استفاده می کنیم؟ یک بیلبورد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ ممکن است با تابلوهای خیابانی بزرگ با تصاویر و نمادهای مرتبط با یک سازمان یا موسسه برخورد کرده باشید.

بیشتر شرکت ها سعی می کنند علاوه بر طراحی کارت ویزیت، طراحی بنر، طراحی کاتالوگ و … از ایده های بزرگ تری برای جذب مشتری و ارائه اطلاعات استفاده کنند. یکی از مهم ترین و اساسی ترین روش های تبلیغات استفاده از بیلبورد است. استودیوی سلام گرافیک اینجاست تا شما را با این غول تبلیغاتی آشنا کند.

تعریف بیلبورد

بیلبورد یا بیلبورد یکی از ابزارهای فیزیکی تبلیغاتی است که در دسترس کلیه صنایع، شرکت ها، سازمان های دولتی و غیردولتی، موسسات آموزشی و آموزشی، فروشندگان محصولات، رستوران ها و … می باشد.

بیلبورد به بیلبورد بزرگی اطلاق می شود که به شما امکان می دهد هر نوع تبلیغاتی را برای تبلیغ یک محصول یا معرفی یک رستوران جدید یا اطلاع رسانی به کاربران احتمالی در مورد یک سمینار یا رویداد تئاتر نصب کنید.

هر شرکت و سازمانی برای معرفی محصولات خود و آشنایی با آن باید از روش های شناخته شده و در عین حال خاص استفاده کند که افراد را به استفاده از محصول یا خدمات تبلیغ شده ترغیب کند.

در گذشته در تعریف بیلبورد یا بیلبورد به مکانی اطلاق می شد که تبلیغی برای اطلاع عموم در آن نصب می شد و در خیابان ها و همه مکان ها به هر اندازه ای دیده می شد.

امروزه در خیابان‌های اصلی شهر و خارج از آن، جاده‌ها، آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، میادین، فرودگاه‌ها و راه‌آهن‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و … تابلوهای بزرگی بر روی یک یا چند ستون و پایه نصب می‌شود که بسته به نوع نورپردازی خاصی اطراف آن‌ها را احاطه کرده است. طعم یا کارایی ، پوشش می دهد. این مناطق وسیع را می توان از دور دید.

بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید که بیلبورد تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟ همانطور که از نام آن پیداست بیلبورد مکانی برای قرار دادن تبلیغات بهینه و برنامه ریزی شده در شهر است که می تواند در ابعاد مختلف عمودی و افقی باشد.

تبلیغات مناسب نقش موثری در آگاهی مردم از کسب و کار شما دارد. برای طراحی تبلیغات حرفه ای بیلبورد نیاز به متخصصین مجرب و آشنا به کل علم طراحی تبلیغات دارید. تیم طراحی گرافیک سلام گرافیک می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بیلبوردها برای چه ساخته شدند؟

زمانی را به یاد بیاورید که کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای تبلیغ کار و محصولات خود آگهی هایی را طراحی می کردند و افراد زیادی را برای توزیع آن آگهی ها در خانه به خانه و در چهارراه ها استخدام می کردند.

این کار در روزهای گرم و گرم تابستان و روزهای سرد زمستان ادامه یافت. زیرا اگر از توزیع اعلامیه به مردم دست بردارند از رقابت عقب می افتند و ضرر بزرگی به کسب و کار نوپا آنها وارد می کند.

علیرغم اینکه تبلیغات زیادی در رسانه ها به خصوص در شبکه های تلویزیونی پخش می شد، بازیگران تیزرها و بعداً سازمان صدا و سیما مجبور به پرداخت مبالغ هنگفتی برای ثبت این تبلیغات شدند. ضمن اینکه مشکلات اخذ مجوز نیز مشکلات خاص خود را داشت!

بنابراین بهترین راه برای گسترش و ترویج یک کسب و کار و پیاده سازی محصولات و خدمات، استفاده از روشی مقرون به صرفه و اجرا شده است که همه را تحت تاثیر قرار می دهد. این روش بیلبوردهای تبلیغاتی است.

بیلبورد چه نوع رسانه ای است؟

رسانه های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد. تلویزیون بزرگترین و گسترده ترین رسانه تبلیغاتی است که امروزه نیز کاربردهای فراوانی دارد. این رسانه ها عبارتند از تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام، توییتر و …. اما گاهی اوقات شما به راهی نیاز دارید که نیازی به برق یا اینترنت نداشته باشد.

بیلبورد یک شبکه اجتماعی است و در همه جا همه افراد اعم از کودکان، نوجوانان، بزرگسالان، پیر و مسن می توانند ببینند و ارتباط برقرار کنند. بیلبورد رسانه ای است که برای درج تبلیغات نیاز به علم تصویرسازی و طراحی دارد. یک طراح گرافیک باید بداند چگونه با استفاده از روانشناسی رنگ و اجرای ایده های خاص و منحصر به فرد، ذهن و چشم مخاطب را به سمت تبلیغات جذب کند. اگر می خواهید در مورد رنگ ها و تاثیر آنها بر روانشناسی افراد در طراحی بیشتر بدانید، مقالات روانشناسی رنگ ها را از دست ندهید.

بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه

برای تاثیر بهتر و بازخورد خوب بیننده، خلاقیت عنصر مهمی از تبلیغات بیلبورد است. آیا همه بیلبوردهایی که در خیابان ها می بینید یکسان هستند؟ هنگام پاسخ دادن به این سوال، قطعا پاسخ “نه” خواهید داشت. دلیل این جریان این است که اگر یک بیلبورد تبلیغاتی متفاوت و به اصطلاح دارای کپی رایت طراحی شود، به عنوان یک برند متقلب در ذهن مشتری ظاهر می شود و تغییر این نظر دشوار و دائمی خواهد بود. حضار.

یک بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه باید دارای سبکی باشد که توجه مخاطب هدف را به خود جلب کند و باعث شود فرد با دقت به تبلیغ نگاه کند. بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه به معنای ایده ای خاص و جدید از طرح تبلیغاتی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *