گوگل ادز (گوگل ادوردز) چیست؟

گوگل منبعی است که توسط مردم سراسر جهان برای طرح سوالاتی استفاده می‌شود که با ترکیبی از تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک به آن‌ها پاسخ داده می‌شود Google Ads یک بستر تبلیغاتی پولی است که در زیر یک کانال بازاریابی معروف به‌عنوان پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) قرار دارد و جایی است که شما به‌عنوان تبلیغ‌کننده باید مبلغی را برای هر کلیک یا هر ایمپرشن (CPM) در یک تبلیغ پرداخت کنید.

وقتی کاربران کلمه‌ی کلیدی مورد نظر را جستجو می‌کنند، نتایج جستجوی خود را در صفحه جستجوی گوگل (SERP) مشاهده می‌کنند. این نتایج می‌تواند شامل یک تبلیغ پولی باشد که آن کلمه کلیدی را هدف قرار داده است یا شامل نتایج ارگانیکی باشد که در زیر نتایج تبلیغاتی آورده می‌شوند.

گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

Google Ads تحت مدل پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کار می‌کند.

به این معنی است که شما به‌عنوان تبلیغ‌کننده باید یک کلمه‌ی کلیدی مشخص شده در Google را هدف قراربدهید و مبلغی را برای کلمه کلیدی موردنظر پیشنهادبدهید.

با این فرض که پیشنهاد شما حداکثر مبلغی باشد که می‌خواهید برای یک تبلیغ پرداخت کنید.

شما سه گزینه برای پیشنهادات خود دارید:

• هزینه‌ی هر کلیک (CPC)

• هزینه‌ی در هر 1000 نمایش (CPM)

• هزینه‌ی هر تعامل (CPE)

سپس Google مبلغ پیشنهادی شما را با نمره‌ی کیفیت (QS) شما می‌سنجد.

نمره اعطایی گوگل به صفحه شما بین 1 تا 10 است. هرچه امتیاز شما بالاتر باشد، رتبه بهتری خواهید داشت و هزینه کمتری برای انجام تبلیغات پرداخت می‌کنید. امتیاز کیفیت شما همراه با مبلغ پیشنهادی، امتیاز تبلیغ (AD rank) شما را ایجاد می‌کند و موقعیتی که تبلیغ شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر می‌شود.

هر چقدر امتیاز تبلیغ (AD rank) شما بیشتر باشد، جایگاه بهتری خواهید داشت.

هرچه کاربران بیشتر بر روی تبلیغات شما کلیک کنند، احتمال دستیابی به اهداف تبلیغات بیشتر است و شما هزینه‌ی کمتری برای آن کلیک پرداخت می‌کنید.

ویژگی‌های گوگل ادز

• ترافیک بالایی در سایت هدف ایجاد می‌کند.

• در یک مقطع زمانی خاص می‌توانید تبلیغ خاصی انجام دهید.

• باید تبلیغات مرتبط تعریف کنید.

• امکان بودجه‌بندی برای هر تبلیغ در هر روز ساعت خاصی مقدور است.

• نیاز به پرداخت هزینه به ازای هر کلیک وجود دارد.

تبلیغات در گوگل یک روش سریع برای دستیابی به مشتریان بالقوه و افزایش فروش است.

مزایای استفاده از گوگل ادز

گوگل با دریافت بیش از 5 میلیارد درخواست جستجو در روز، پرکاربردترین موتور جستجو است.

ناگفته نماند، پلتفرم Google Ads نزدیک به دو دهه است که فعالیت می‌کند و این موضوع در زمینه‌ی تبلیغات پولی به آن ارجعیت می بخشد .

• رقابت در کسب و کار

صدها هزار شرکت از Google Ads برای تبلیغ مشاغل خود استفاده می‌کنند گوگل ادوردز به شما امکان می‌دهد تا جایی که می‌توانید در نتایج SERP بالا قرار بگیرید و بیشتر دیده شوید.

• افزایش ترافیک و درآمد

شما می‌توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید، تماس های تلفنی فراوانی دریافت کنید و همچنین بازدید فروشگاه‌های خود را افزایش دهید.

• امکان تبلیغ دردیگر دستگاه ها

این برنامه به شما امکان می‌دهد تبلیغات به‌موقع (از طریق موبایل و دسک تاپ) را در میان مخاطبان خود ایجاد و به اشتراک بگذارید.

• حفاظت از بودجه

شما می‌توانید تعیین کنید چقدر در ماه یا در روز یا حتی در هر تبلیغ هزینه کنید و در اکثر مواقع، برای حالتی پول پرداخت می‌کنید که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند.

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز چقدر است؟

ایجاد اکانت گوگل ادوردز رایگان است و برای نمایش تبلیغات در گوگل هیچ هزینه ای پرداخت نمی‌کنید و تنها به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه پرداخت می‌کنید.

هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی (CPC) در کسب و کارهای مختلف، متفاوت است.

در واقع این پیشنهادهای رقبای شماست که هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی را مشخص می کند.

هر چقدر سود حاصل از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالاتر باشد رقیب شما پیشنهاد بالاتری خواهد داد و شما هم برای اینکه در مزایده برنده شوید مجبور خواهید شد پیشنهاد بالاتر از رقیبتان دهید.

انواع کمپین در گوگل ادز

به طور کلی پنج نوع کمپین در این برنامه وجود دارد .

• کمپین تبلیغاتی جستجو

تبلیغات کمپین جستجو به عنوان یک تبلیغ متنی در صفحه نتایج برای کلمه‌ی کلیدی مورد نظر ظاهر می‌شود.

• کمپین تبلیغات نمایشی

گوگل دارای شبکه‌ای از وب‌سایت‌های معروف به Google Display Network در صنایع مختلف و با تعداد زیادی مخاطب است که برای نمایش Google Ads انتخاب می‌شوند.

• کمپین تبلیغاتی ویدیویی

تبلیغات ویدئویی قبل یا بعد (و گاهی اوقات در وسط) فیلم‌های YouTube نمایش داده می‌شوند.

• کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن

کمپین‌های اپلیکیشن Google، از طریق تبلیغات نمایش داده‌شده در شبکه جستجوی Google، YouTube، Google Play، Google Display Network و موارد دیگر، اپلیکیشن تلفن همراه شما را تبلیغ می‌کنند.

• کمپین تبلیغاتی خرید

کمپین‌های خرید، مانند تبلیغات دیگر، در SERP نمایش داده می‌شوند و شامل اطلاعات دقیق شامل قیمت و تصاویر محصول هستند. یک کمپین خرید به شما امکان می‌دهد محصولات خود را به شکل بصری‌تری تبلیغ کنید.

جمع بندی

گوگل ادززمانی به شما کمک خواهد کرد که بهترین استراتژی را در کمپین تبلیغاتی خود اتخاذ کنید.

در صورت آشنایی کامل با روش ها و استراتژی های مختلف و استفاده درست و به جا از تبلیغات گوگل قادر خواهید بود هزینه های تبلیغاتی خود را کاهش دهید و سبب افزایش بازدید از وب سایت خود شوید.

دقت کنید که استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و پر تکرار در سایت شما بسیار مهم است.

استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط، علاوه بر اینکه باعث افزایش هزینه تبلیغات شما خواهد شد، نتیجه بخش نخواهد بود و افزایش ترافیک ورودی سایت شما را بی ثمر خواهد کرد.

سوالات متداول

تفاوت SEO و Google Adsدرچیست؟

گوگل ادز و سئو رقیب یکدیگر نیستند بلکه به عنوان دو ابزار قدرتمند، سایت را در رسیدن به اهداف یاری می‌کنند؛ زمانی که می‌خواهید ترافیک سریع‌تری به سمت سایت روانه کنید، از google ads استفاده کنید و برای به‌دست آوردن موفقیت‌های بیشتر سایت خود نیز از فرایند سئو استفاده شود.

چه کسانی میتوانند در گوگل ادز تبلیغ ایجاد کنند؟

به علت تحریم های موجود ، در ایران امکان خرید تبلیغ از گوگل برای همگان وجود ندارد.

برای مثال در حال حاضر گوگل ادز دامنه های ایران با پسوند ir. را قبول نمیکند و همچنین امکان ثبت تبلیغ برای موضوعات خاصی مانند قمار یا بیت کوین و … نیز در گوگل ادز وجود ندارد.

علاوه بر آن پرداخت هزینه تبلیغات گوگل باید به صورت ارزی و با کارت های بین المللی معتبر انجام گیرد و اگر این امکان را ندارید بهتر است تبلیغات خود را از طریق پارتنر معتبر گوگل در ایران ایجاد و فعال نمایید.

چگونه می‌توان در مزایده گوگل شرکت کرد؟

زمانی که تبلیغات و کلمات کلیدی مربوطه را در اکانت گوگل ادوردز خود ثبت کردید، برای شرکت در مزایده گوگل واجد شرایط خواهید بود.

حداکثر هزینه به ازای کلیکی که تبلیغ دهندگان پیشنهاد می‌کنند (maximum bid) و امتیاز کیفیت (Quality Score) تبلیغات آنها نقش مهمی در نتیجه مزایده دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *